preskoči na sadržaj

Osnovna škola Budrovci

Login
Važne poveznice

 

Važna anketa
Ovu školsku godinu namjeravam završiti s:





Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Dokumenti

Large Visitor Mapfg

 

Projekti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 1. 2010.

Ukupno: 338427
Ovaj mjesec: 1712
Ovaj tjedan: 237
Danas: 27
 

V i j e s t i - školska godina 2023./2024.
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Run 4 Life
Autor: Maja Škalić, 8. 10. 2020.

Državni prvaci iz područja informatike

5. i 6. listopada, održano je državno natjecanje u kategoriji Razvoj softvera online konferencijom preko servisa Zoom. Učenici su imali 10 minuta za izlaganje a zatim su morali braniti svoj rad pred stručnim povjerenstvom od 4 člana te svih ostalih natjecatelja. Nezgodnih pitanja nije bilo i s lakoćom se objašnjavalo sve traženo. Nakon što je svih 9 timova odradilo svoja izlaganja, stručni žiri se povukao i zatim su uslijedili šok i nevjerica - Budrovci s Run 4 Life su prvi u Hrvatskoj! Naporan trud se ipak isplatio! Bravo dečki!


Članovi tima koji su radili na igri: Gabriel Florijan, Mislav Sabolski i Domagoj Gjalić.

Mentor: Vladimir Bićanić, prof.

 Projekt je započeo u lipnju 2019. godine okupljanjem učenika u učionicu informatike i izražavanjem želje kako se želi raditi na igri. Uslijedio je odabir žanra 2D platformer a uzor i prema uspješnom gameplay-u poslužio je dobri stari Super Mario. Naravno, nipošto nije bio cilj kopirati već postojeći klasik, već izraditi modernu i personalizirani igru.

Tema igre je svemir i težnja astronauta ka povratku na svoj planet Zemlju. Glavni protagonist doživi kvar na letjelici i prisiljen je "nasukati" se na planet Elprup. Za vrijeme te vožnje u igri je dodan novi način igre, tkz. "Rocket mode" u kojem korisnik upravlja letjelicom, odnosno raketom. Nakon što se sruši na planet, korisnik upravlja malim astronautom gdje igra djelomično podjseća na Super Maria. Astronaut mora neprestano paziti na razinu kisika u svojim spremnicima, iza svakog kuta vrebaju mu svemirske nemani a glavni prioritet mu je skupljanje "gear-ova", dijelova s kojima će popraviti svoju raketu i nastaviti krstarenje prema Zemlji.

Cjelokupna realizacija igre nastala je doslovno od skica s papira. Svaki komadić grafike (lik astronauta, raketa, neprijatelji, planiran (scena), asteroidi...) nastao je u programu Aseprite. Jednako vrijedi i za melodije koje se protežu kroz igru, kao i za specijalne efekte - nastali su isključivo u programu Bosca Ceoil i plod su mašte učenika.

Što je s programiranjem? Dobivene crteže i melodije bilo je potrebne nekako i iskoristiti. Naši učenici ovladali su programom Unity, pritom koristeći C#. U početku su isprobavali već izrađene skripte a kako je razvoj igre odmicao tako je i razumijevanje skripti bilo sve jasnije te su naposljetku bili u stanju pisati svoje vlastite skripte. Skripte predstavljaju niz naredbi koje želimo u određenom trenutku izvršiti - npr. skripta za kretanje kojom se određuje da astronaut ne može propasti kroz tlo niti proći kroz zidove.

Županijska razina održana je sredinom veljače 2020. u Osijeku. Učenici su prezentirali projekt Run 4 Life i nedugo pozvani na državnu razinu. Zbog situacije s koronom, državno natjecanje koje je bilo predviđeno u Primoštenu, odgođeno je do listopada.

U međuvremenu, na projektu su rađene sitnije preinake. Od značajnijih stvari dodan je novi pješčani planet na koji se astronaut ponovo nađe nakon što uspije prvi put popraviti letjelicu i napustiti Elprup. Time se pristupilo daljnjem razvoju igre.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju